Nízké Tatry - SkiAlpy

Kompletní fotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Nízké Tatry - SkiAlpy 1. - 3.4. 2005 (do nového okna).

Termín: 1. - 3.4. 2005
Spolubojovník: Jan Tomandl

...tak sem se konečně dočkal! Předchozí dvě ski-alpové akce díky počasí, sněhu a lavinám nevyšly. A vzhledem k tomu, že jsem letos pořídil nové vázko, chuť vyrazit a testnout byla velká...
Ve ST mi Honza volá, jestli bych někam nevyrazil. Moc se mi to nehodilo, protože jsem měl jet dom a na Ski Lift Cup do Harrachova. Ve ČT dopoledne mu však volám s tím, že jedem.
Narychlo si půjčuju boty a na hlaváku kupuju jízdenku a lůžka...

Den první (pátek 1.4. 2005)
Praha -

Z Prahy z hlaváku odjíždíme ve 23:05 směr Liptovský Mikuláš. Koupili jsme si lůžka a vagón, který bude naší dnešní noclehárnou je nově zrekonstruovaný a opravdu parádní! Umyvadlo v kupé, vše v nerezu... Prostě pěkný!
Kolem půlnoci zalézáme pod peřiny a usínáme...

Den druhý (sobota 2.4. 2005)
Liptovský Mikuláš - Demänovská dolina - Luková(1667 mnm) - Chopok(2023 mnm) - Dumbier(2043 mnm) - chata gen. M. Štefánika(1727 mnm)

V Lipťáku jsme přesně a svěží a vyspalí vystupujeme. Je krásně jasno a Honza si uvědomil, že doma zapomněl opalovací krém. Má půl hoďky na to, aby ho sehnal...
Já čekám na busáku a fotím.
Honza přichází a má:) Převlíká se, přebaluje a čekáme na bus. Už se sem začínají scházet davy a my zjišťujeme, že kolem Chopku se běží/jede Světový pohár ve Ski-Alpinismu...
Bus je pěkně narvanej, ale jedem. Vystupujeme na konečné - Ski-centrum Otupné.
Honza kupuje něco k pití, nasazujeme pásy a vyrážíme sjezdovkou nahoru.
Je krásně, svítíčko sluní, sníh je pořádně přimrzlej. Opět nadávám na moje úzký pásy, pááč nedrží úplně dobře, takže většinu kroků jdu dvakrát a všechno držím rukama. A vzhledem k tomu, že celý minulý týden sem se léčil:), projevuje se úbytek fyzičky... Poslední docela prudký kousek jdu dvakrát, pááč mi podjíždí pásy a já odjíždím dolů. Navíc mi vypíná lyže, takže musím nejen brzdit, ale i chytat:) Nasazuju a jdu ten úsek ještě jednou ;(
Za hoďku a půl, v 10:00 jsme na konci lanovky Otupné - na Lukové.
Kocháme se výhledy, Honza dává Kofolu a odpočíváme.
Naše další cesta vede na Chopok, ale svah je už místy vytátý a pěkně umrzlej. Proto lyže na batoh a hurá na-horu:)
Pod Chopok docházíme v 11:05. Protože jsou tu závody, obcházíme ho traversem a pokračujeme dále. Cesta je opravdu super a ty výhledy! Hřebínek je pokryt místy 50-ti cm sněhu, místy 0 cm sněhu:)
Na Dumbier (2043 mnm) - nejvyšší horu Nízkých Tater, se dostáváme v 14:15. Samozřejmě nesmí chybět vrcholové foto a zas se kocháme:) Dále nás už čeká jen krásný sjezd až k chatě generála M. Štefánika, kde jsme v 15:00.
Dáváme občerstvení a po pauze na sluníčku se jdeme ubytovat. Cena nás taky překvapila: 270Sk za noc se snídaní. Ještě to zkouším a dostáváme 40Sk slevu na Alpenverein, takže to máme za 230Sk.
K večeři Honza dává smažák a já výbornou gulášovou polívku a samozřejmě Kofolu:)
Je tu VELMI příjemná a pohledná:) obsluha a i ceny, vzhledem k tomu, že se sem vše nosí na zádech, jsou parádní! Kolem 20-té odcházíme na pokoj. Je tu ještě skupinka Čechů, takže dáváme řeč. Honza píše deník a pak jdem spát.

Den třetí (neděle 3.4. 2005)
chata gen. M. Štefánika(1727 mnm) - Dumbier - Krúpové sedlo - Luková - L. Mikuláš - Praha

Ráno vstáváme v 7:30. Na osmou máme připravenou snídani. Snídáme chleba s máslem, džemík a čaj.
Kolem deváté odcházíme.
Jdeme opět na Dumbier a po cestě se stále kocháme krásnými pohledy.... Je parádní teplíčko, takže stoupáme nalehko.
Na Dumbieru jsme za 40 minut. Sjíždíme do Krúpového sedla a dohadujem, že si sjedem Širokou dolinu. Je to nádherný kotlík:) Sníh je umrzlej, ale jede se nádherně!. V údolí fotíme laviniště (1, 2).
Po dohodě ještě šlapeme protější kopec abychom si ho pak sjeli. Před sjezdem ještě Honza měří sklon - má 30 st... Dále pak pokračujeme po stopách a červené značce k vleku "Pěkná vyhlídka". Zde nasazujeme opět pásy a sjezdovkou šlapeme na naši starou známou Lukovou. Traverz sjezdovkou s docela solidním sklonem po zmrzlém sněhu je opravdu zážitek. Já si libuju, protože mám harscheisny, ale Honza nadává a klouže dolů:) Po svačince a půllitrovce Kofoli sjíždíme sjezdovkou k penzionu Družba. Odtud přecházíme pěšky cca 5 min opět k začátku lanovky Otupná, odkud nám jede bus do Liptovského Mikuláše.
Potkáváme zde pár ski-alpinistů, dáváme se do řeči a dovídáme se spoustu zajímavého...:) Samozřejmě nesmí chybět závěrečná fotka:)
Busem odjíždíme do Mikuláše a zde naskakujeme do vlaku do Žiliny. Bohužel však ze Žiliny nic dříve nejede, takže čekáme v čekárně na původně zamýšlený vlak, kterým v 19:52 odjíždíme. V Praze vystupujeme kolem 3:00...

No a co říci závěrem? Asi jen: NÁDHERA...