Silvestr 2004 na Sněžce

Kompletní fotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Silvestr 2004 na Sněžce (do nového okna).

Termín: 31.-1.1. 2005
Spolubojovník: Honza Mikuš

...tak je tu zas Silvestr a já zvažuju, co budu dělat. Nějak vše nevychází a tak si říkám, že ho letos oslavím asi někde sám. Docela mě už dlouho lákala myšlenka bivaku na Sněžce a tohle se mi zdála dobrá příležitost, jak vše spojit...
Když jsme s Honzou byli zahánět špatnou náladu na Seewandu, tak jsem tuto myšlenku nadhodil, pááč on je jeden z mála, kdo by do toho šel. ...a taky že jo...:)

Den první (pátek 31.12.2004)
Praha - Pec pod Sněžkou (860 mnm) - Růžohorky (1251 mnm) - Sněžka (1602 mnm)

Protože Honza jel z Kutné Hory, sraz byl na Čerňáku. Odjezd stanoven na 15:00 a opravdu jsme se přesně setkali a vyjeli.
Cesta byla v poho. Jediné, co nám dělalo starosti, bylo parkování v Peci. Prý je tam už vše plné... No uvidíme, vyřešíme na místě...
...parkujeme ve Velké Úpě u nějakého penzionu. Nikde žádná cedule zákazu, tak to tu chceme nechat. Chvíli přebalujem a pak se nás nějaký chlapík ptá, jestli jsme z téhle chalupy a bla bla bla... odjíždíme ještě kousek zpátky, protože zde jsme ještě viděli parkoviště. Stojí tu spousta aut, tak tam parkujeme i našeho Bobika. Snad ho tu zítra zas najdem...:)
Balíme batohy a v 17:00 vyrážíme...
Vůbec se to nezdá, ale do Pece jdeme skoro hodinu. Po cestě koukáme, jak si všichni užívaj, baštěj, pijou... ...a my šlapem s prázdným žaludkem kamsi... Ale dobrá nálada panuje, takže OK:)
V Peci jsme kolem 18-té. Koukáme do mapy a berem směr. Po cestě mě Honza ukecává, že se stavíme někde na polívku. Moc se mi nechce, pááč mam jídla na celé dva dny dost (4 rohlíky, 4 Tatranky, kus salámu) ale pááč Honza má jen pár tyčinek a čokoládu, tak jdem. Polívky za 25Kč bylo teda fakt málo a ani chleba k tomu nebyl:( Za 15min již pokračujem dále.
Chceme jít po zelené. Ale protože šetříme:), tak ani čelovky nezapínáme. Po 10-ti minutách chůze (když jsem si posvítil na rozcestník) zjišťujem, že nejdem po zelený, ale po modrý. Voni ty barvy potmě tak nějak vypadaj stejně...:) Kousek se vracíme a berem správně zelenou zelenou:)
Stoupáme lesem po uklouzané pěšince. V protisměru potkáváme dvojici, která se ze Sněžky vracela. Po asi 30-ti minutách chůze docházíme odpočívající kluky... Taky jdou na Sněžku a upozorňují, že tam bude asi hodně lidí... Hmmm, tak my jdem za klidem a nakonec toto...:)
v 19:30 jsme na Růžohorkách. Tady fotíme a chvíli odpočíváme. Je docela vedro. V Peci byl +1°C a mlha. Ta se místy roztrhává, takže jsou vidět hvězdy.
Za 45 minut pohodové chůze po ušlapaném sněhu docházíme přes Růžohorky na stanici lanovky "Růžová hora". Dávám jeden z nesčetné zásoby čtyř rohlíků a pááč je ten Silvestr tak i Tatranku:) Na ceduli je "Sněžka 2,5km". Protože jsem touto cestou nahoru ještě nešel, nedokážu odhadnout, jak nám to bude dlouho trvat. Ale je jasný, že čas máme. Kocháme se proto krásně zasněženou přírodou (1, 2, 3) a zabíjíme čas. Na teploměru tu jsou +3°C.
Po chvíli vychází jeden z vlekařů, tak se s ním dáváme do řeči. Po té, co nám sděluje, že jsme nahoře (na hoře:)) za 40 min nám je jasný, že se můžem pustit i do složitější a hlubší konverzace, pááč čas na to rozhodně máme:-)
V zápětí vychází i druhý vlekař a při vyprávění historek o místních KRNAPácích tu trávíme něco přes hoďku...
Ve 21:30 odcházíme. Protože nám je jasný, že máme mraky času, jdem hóódně pomalu a často stavíme.
Jak se blížíme, začíná docela pěkně foukat. U konečné lanovky je místy i pěkně kluzko a pořád funí...
Na vrchol docházíme ve 22:30. Hledáme místo, kde se zahrabem. Už tu nějací bivakáři jsou a spí:) Honza nachází relativní závětří u Polské boudy. Dvě stěny a střechu teda máme vyřešenu... Hrabem si sněžnicema díru a děláme zbylé dvě stěny. Budování ložnice nám zabralo asi 45 minut. Takže když jsme dohrabali, bylo 23:40. Vzali jsme šampus a foťák a šli se porozhlédnout. Když se mlha rozfoukala, tak bylo krásně vidět do Polska...
S blížící se půlnocí začlo jak mlhy, větru, tak i lidí přibývat.
O půlnoci jsme bouchli šampáňo a kochali se ohňostrojem. Proběhlo pár fotek a po cca 30-ti minutách lidi začali odcházet. My jsme se před zalezením do spacáků ještě rozehřáli (ne alkoholem, ale jistě choreograficky hodnotnými poskoky!:-))
I když jsme měli záhrab, stejně když to fouklo, tak to stálo za to, takže svlíkání, soukání se do žďáráků a spacáků bylo fakt dobrý:)
Když jsem zalezl i já, tak jsem zjistil, že mam obráceně spacák (zip na druhou stranu). Jééé to se mi Honza smál. Jenže v zápětí i on při hledání šňůr k límci zjistil, že není vše v pořádku... ...měl spacák naruby, tzn. vnitřkem ven:))) Tak jsem se mu na oplátku zasmál já a v jednu jsme zazipli žďáráky a šli spát.
V noci mě občas budil vítr a sněhová masáž obličeje, ale jinak se spalo krásně...

Den druhý (sobota 1.1.2005)
Sněžka - Růžohorky - Pec pod Sněžkou - Desná

Ráno jsme se vzbudili v 7:00. Do 7:30 jsme ještě kecali a přemlouvali se vylízt. Pak, ještě ze spacáků, proběhla ranní hygiena (vypláchnutí pusy Rumem a snědení tabulky čokolády:)). Protože bylo málo místa, museli jsme vylejzat postupně, takže jsem ještě 15 minut ležel. Je fakt, ze při tom profukování se oblíkat... jééé, paráda!:) a balení karimatky a žďáráku zmrzlejma prstama... to je taky zážitek hodný odzkoušení!:-)
Sbalení se přesouváme do závětří ke vchodu do Polské boudy a lehce snídáme.
Z vrcholu, za větru a sněžení, odcházíme v 9:00. Cesta už tolik neklouže, protože napadlo cca 7 cm sněhu.
Jen jsme sešli kousek pod vrchol, vítr přestává a po pár dalších metrech už ani nesněží, ale lehce mží. U dolní stanice lanovky na Sněžku Honza svlíká fleece a když si po děsně dlouhý době konečně nasadí batoh a udělá první krok tak zjistí, že si nenatáh kšandy:))) No, dneska se mu fakt daří! (...ráno, při rychlím oblíkání, se mu totiž povedlo si zamotat kšandu mezi nohy...). Ale je to kluk šikovnej:), takže vše se mu nakonec podařilo:))))
V Peci jsme v 10:15 a za dalších 40 minut u auta. Ta cesta z Pece k autu teda byla nekonečná...
S radostí se vítáme s Bobikem a vyjíždíme. Honza si ještě něco zapomněl v kufru, takže jde lovit. Když se vrací a já procházím kolem předku abych nasedl, najednou koukám, že se Bobik rozjíždí...:) ..uff, dneska má Honza fakt den! :-)
Před 11-tou odjíždíme směr Desná. U nás dáváme obídek a aby toho nebylo málo, tak jdem ještě na 3 hoďky na Parlák zalyžovat.
Po lyžovačce, čajíčku, štrůdlíku a cukroví Honza v 17:30 odjíždí dom, do Kutné Hory...

...no a já jen doufám, že jsme do toho Nového roku vykročili nejlíp, jak jsme jen mohli!