Skialpy Lizumer hütte (2.019 mnm)

Kompletní fotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Skialpy Lizumer hütte (2.019 mnm) 9.-12.4. 2015 (do nového okna).

Termín: 9.-12.4. 2015
Spolubojovníci: Honza Kolář, Jarda Martan

Den první (Čtvrtek 9.4.2015)
Praha - Walchen

Ve ČT odjíždíme až kolem 19té z Radotína. Jedeme na Plzeň a dále na Wattens a Walchen.
Na parkovišti před bránou do vojenského prostoru jsme něco kolem 0:30. Jarda spí v autě, my s Honzou venku.
V noci opět zjišťuju, že čím jsem starší, tím jsem je to se mnou horší:-) Abychom měli ráno, my slečinky jedny, suché botky, dali jsme si je k Jardovi do auta. A jak to tak asi dopadne v noci, když je potřeba si dojít na záchod a okolo je sníh a bláto??? ...musí se to vydržet až do rána:-)

Den druhý (Pátek 10.4.2015)
parkoviště Walchen (1400 mnm) - Lizumer hütte (2019 mnm) - Torjoch (2319 mnm)

Vstáváme až kolem 7:30, protože my čekáme až se Jarda probudí v autě a on zas čeká na naše probuzení :-) Kolem nás už stojí spousta aut a i se na nás byli podívat vojáci:-)
Vyrážíme v 8:30, lyže na báglu a jdeme po silnici a ne-skialp cestou. Silnice je místy suchá, místy led a někdy i sníh. U Lizumer hütte jsme kolem 10:45 a je krásné azůro.
Odpočíváme, dáváme polívku, přebalujeme a kolem 12:45 vyrážíme na protější kopec. Sněhu dost, ale je mokrý. Cestou stavíme a cvičíme dohledávku zakopaného pípáku. Po cca hoďce a půl skotačení odcházíme a kolem 15:15 docházíme a dolézáme na vrchol Torjoch. Zde sedíme, debatíme a kocháme se:-) V 16:30 sjíždíme z5 k chatě, kde jsme v 16:50. Objednáváme si večeři na 18tou a čekáme. Večeře super:-)
Spát jdeme před desátou.

Nastoupali jsme 600 m na chatu a pak ještě necelých 400 m na Torjoch.

Den třetí (Sobota 11.4.2015)
Lizumer hütte (2019 mnm) - Geier (2827 mnm) - Mölser Scharte (2420 mnm)

V noci pěkně fučelo:-) Vstáváme v 6:45 a na 7mou jdeme na snídani.
Před 8:30 vyrážíme směr Geier. Vychází sluníčko a je asi kousek pod nulou. Sníh je zmrzlej. V průběhu cesty začíná mít slunce sílu. Cesta je jasná, jde spousta lidí a některé i předjíždíme. Míjíme vysypanou lavinku, ale jen povrchovka. Sníh nenapadl žádný, takže je svaz rozježděný.
Jak se blížíme k vrcholku, zatahuje se a začíná být prd vidět. Dolézáme na plato a nic nevidíme. Tak stavíme a končíme. Jak se občas zlepší viditelnost tak vidíme, že před námi ještě něco, cca 50 výškových metrů, je. Ale vzhledem k počasí už nikam nejdeme. Na "vršku" Geieru (2827 mnm) jsme v 10:30, tedy za 2 hodinky od chaty. Dáváme tyčku a čaj a sjíždíme stejnou cestou z5 k chatě. Bohužel viditelnost nic moc a tak jedeme opatrně a občas nás dost rozhodí nějaká boule, která není vidět a nebo změna typu sněhu. Většinou je sníh těžký s krustou na vršku, ale občas se nám poštěstí i nějaký ten oblouček v prašanu:-)
Z5 na chatě jsme kolem 11:30. Dolů jsme tedy jeli necelých 45 minut.
Na chatě dáváme polívku, kluci i Wurstel a bier. Počasí se, dle předpovědi, kazí. Zatahuje se. Kolem 13:30 vyrážíme na třetí stranu, kde jsme ještě nebyli :-) Jdeme k vleku, podél něj dále vzhůru a pak směrem na Mölser Scharte. Po cestě nám střídavě svítí/sneží, ale je teplo. Vidíme, že jsme vyburcovali ještě další skupinku, která jde v našich stopách.
Na vrchol Mölser Scharte docházíme ve 14:50. Napít, připravit na sjezd a vyrážíme dolů. Občas je i něco vidět, takže dobrý. Sjíždíme k začátku vleku a odtud pak již jen kousek na chatu. Sníh je mokrý a těžký a vůbec nejede:-(
Na chatě jsme kolem 15:45. A čekáme na večeři :-)
Spát jdeme před 10tou, ale je děsný vedro. Fakt děsný:-(

Dnes jsme nastoupali a sjeli 800 m na Geier + 400 m na Mölser Scharte.

Den čtvrtý (Neděle 12.4.2015)
Lizumer hütte (2020 mnm) - parkoviště Walchen (1400 mnm) - Praha

Ráno vstáváme kolem 7mé, v klidu jdeme na snídani, balíme a v 8:45 vyrážíme. Protože přes noc trochu nasněžilo a nemrzlo, je už od rána lavinová 3jka a včera večer se u Geieru už vysypala desková lavina. Proto volíme již jen sjezd skialpovou cestou z5 k autu. Na začátku cesty je sníh pěkně blbej, mokrej, boří se a na vršku je zmrzlá krusta. Takže žádný moc polyžování:-( Jak sjíždíme, občas musíme přenášet.
U auta jsme v 10:00 a před 11tou vyrážíme dom. Cesta byla bez problémů a po 15tý jsme již v teple domova:-)

Ubytko pro AV €11, polopenze €28, pivo €3,60, pořádná polívka se speckknödlem €4,40.

Alpy děkujem za pěknej jarní vejlet! :-)