Zahradní plotny - nejen lezení ve Štolpichu

Kompletní pidifotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Zahradní plotny... (do nového okna).

Termín: 10. 6. 2006
Spolubojovníci: Honza Mikuš

Tak zas je tu takovej jeden normální víkend. Skřítek je v práci, takže já jedu s Honzikem domů. Cestou vymejšlíme co podniknem. Domlouváme se, že půjdeme lízt za Hejnice do Štolpichu na Zahradní plotny...
Ještě v PÁ v podvečer vyrážíme na Souš. Já na kole, Honzik autem a pak na brusle. Domlouváme sraz na SO v 9:00 na Smědavě.
Já na noc odjíždím na chalupu na Polubný, odkud ráno vyrazím. Při vymejšlení v kolik budu vstávat se radím s taťkou, za jak dlouho to na Smědavu stihnu. Taťka: "za 20 minut tam v pohodě jsi". No, moc tomu nevěřím a tak si radši dávám minut 30. Vyrážím 8:35. Jen cesta ke kostelu trvá 10 minut a když jsem pod Bukovcem, tak je 8:55. A to jedu co to dá:-) Když míjím Hnoják, hodinky pípaj 9tou. "Aj jaj jaj, tak to asi nestihnu" Za okamžik zvoní telefon - Honzik. Že je teprv u hráze a že to nějak podcenil:-)
Na Smědavě jsem 9:10 a 9:20 doráží Honzik. Vyndaváme mapu a hledáme, kde to je. Já jsem tam ještě nebyl, Honzik byl jednou.
Po domluvě odjíždíme po silnici do Hejnic. Je to krásnej 8mi kilometrovej sjezd. Asi v poslední třetině sjezdu se na mě Honzik otočí a říká: "Ty jo, Mílo, já sem nechal na Smědavě na stole brejle" Přišel na to tak, že se mě chtěl zasmát, jak mi slzej voči a pak zjistil, že jemu taky..:-)))) No, každopádně zvažujem, co dál. Jet zpátky znamená min 30min do pořádnýho kopce. A navíc šance že tam ještě budou je velmi malá. Když jsem totiž na Honzika čekal, tak akorát přijel plnej cykloautobus lidí, kteří se nechali na Smědavu dovízd... Takže Honzik obětoval brejle...
Cesta z kopce byla v poho. Když sme odbočili z asfaltky a začli stoupat, tak to už bylo horší:-) Řekl bych, že časem to bylo horší a horší:-) Krpál to byl teda fakt slušnej:-) Pak už zbejvá jen slízt z kola, to hodit na rameno, překonat řeku, prodrat se houštím a vyšlápnout si k plotnám...
Lezení bylo fakt krásný. Ukloněná plotna, pouze malý krystalky, krásný výhledové... Prostě opravdu nádhera. Dali sme dvě cesty, sbalili lano a vydali se na zpáteční cestu.
Rozhodli sme se, že půjdem Štolpišským dolem a pak přes Knajpu. A musím říct, že tím Štolpichem to byl teda pěknej hukot:-))) Během tlačení kola do toho děsnýho kopce sem si ještě o sedlo ulomil sponu na bederáku:-( (Ale už mam novou:-)).
Když sme vytlačili kola Štolpichem a napojili se na cestu od Krásný Máří tak sme na ně už konečně nasedli. Přes Knajpu sme dojeli na Smědavskou silnici, kde Honzik jel do Desný a pak do Tanvaldu a já jel na Polubný...

Takže podtrženo sečteno. Z původně pohodové lezecké akce se vyklubal docela solidní cyklistickej závod okořeněnej zdoláváním různejch věcí včetně řeky a skal:-) Na tacháči sme totiž po dojetí měli 60km. A to ještě musíme připočíst hmotný ztráty...:-))))

Každopádně každej najetej kilometr a každej vylezenej metr je dobrej, ne? :-)

Takže dalším akcím ZDAR! :-)