Zillertálské Alpy

Kompletní fotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Zillertálské Alpy (do nového okna).

Termín: 4. - 7.8. 2006
Spolubojovníci (po autech): Irča, Vlado, Péťa, Martin; Jana, Viktor, Milda; Hanz, Lucída, Skřítek, já

Další Péťou naplánovaná akce je do Zillertálských Alp. Ale protože je chata obsazená, operativně se mění plán a Viktor s Vladem vymýšlejí jiný cíl.
Protože naše poslední společná akce do Enstálských Alp skončila otočkou v Rakousku na parkovišti kvůli počasí, raději ho pečlivě sledujeme. Předpověď však ani tentokrát není nejlepší. Jirka Lébl to psychicky neunáší a vzdává...
My zbylí dobrodruzi odjíždíme...

Den první (pátek 4.8. 2006)
Praha - odbočka ze silnice kdesi:-)

S Hanzem a Lucídou máme sraz v 18:00 v Dejvicích. Všechny auta máme sraz v Boru v hospodě u večeře. Sem přijíždíme kolem 20té a objednáváme jídlo. Kuchař prý má moc práce, takže vše se trochu zdržuje a my odsud odjíždíme až ve 22:00.
Straky sebou vzal dvě vysílačky, takže domluva mezi autama je parádní...
Kolem jedné ráno sjíždíme asi 40km před Kufsteinem a hoďku hledáme nějaké parkoviště.
Chvilku po druhé uléháme.

Den druhý (sobota 5.8. 2006)
kdesi před Kufsteinem - Tristenbachalm (1177 mnm) - Greizer Hütte (2227 mnm)

Ráno vstáváme kolem půl osmé a dojíždíme až na parkoviště u Tristenbachal (1177 mnm).
Odsud po přebalení v 10:25 vyrážíme. Máme štěstí, neprší.
V 11:00 jsme na Steinbockhausu (1382 mnm) kde dáváme občerstvení. Skřítek neodolal a dal si nádherně vypadající horkou čokoládu.
Další cesta vede krásnou přírodou. Překračujeme říčky, kocháme se vodopádama a objevujeme také vychytanou lednici:-) Stoupáme a stoupáme až se nám z nenadání z mlhy vynořila Greizer Hütte (2227 mnm).
Zde sme ve 14 hodin.
Chatař s chatařkou a malými chatařátky jsou velmi příjemní. Ubytováváme se a vyrážíme na malý výlet. Za cca 40 min docházíme na rozcestí na Gigalitz. Protože se začíná opět zatahovat a poprchává, otáčíme to.
Na chatě večeříme a rozmýšlíme, co zítra. Na plánu byla ledovcová túra a výstup na Grosser Löffer (3379 mnm). Jenže předpověď nemá být nejlepší. Nakonec se domlouváme, že vstanu v 6:00 a uvidim co uvidim. A když nic neuvidim, tak budem ještě spát:-)

Den třetí (neděle 6.8. 2006)
Greizer Hütte (2227 mnm) - sedlo Lapenscharte (2701 mnm)

Ráno vstávám v 6:00 a obhlížím situaci. Vzhledem k tomu, že z okna vidim že nic nevidim a venku se střídá déšť s ještě větším deštěm, volím variantu "spát":-(
Probouzíme se kolem 9té a venku je to pořád stejné. Vstáváme a jdeme dolů snídat. Ptáme se na předpověď a paní domácí prý neví a mlží. Pak přiznala, že nám ani včera nechtěla říct pravdu. Asi aby sme neodjeli...
Po snídani měníme plán. Na ledovec tedy ne e, ale zkusíme Gigalitz (3001 mnm).
Jedna posádka se rozhoduje, že odjedou již dnes. Takže nás opouští Viktor, Jana a Milda.
My zbylí se kolem 11:30 připravujeme k odchodu a vyrážíme. Počasí nic moc, ale dá se. Po chvíli jdeme mokrým sněhem který pokrývá šutroví. Po lehkém traverzu začínáme stoupat přímo. Cesta je zasněžená a skrytý šutry kloužou. Počasí taky nic moc a když kolem 13:30 zvažujeme situaci, rozhodujeme, že bude bezpečnější se vrátit. Na vrchol to je ještě 300 výškových metrů, prší a terén nic moc. Počítáme také, že sestup bude trvat déle.
Pro případ nouze vyndávám lano, ale nebylo potřeba.
Sestup jde opravdu pomalu, ale zvládáme ho bez problémů.
Kolem 14:30 jsme na našem známém rozcestí. Zde trochu svačíme a rozhodujem, že zkusíme dát aspoň sedlo Lapenscharte (2701 mnm).
V sedle jsme v 15:15, pokoušíme se si orazítkovat mapy, ale moc se nedaří. Ze sedla je nádherný výhled, který stojí za to si vyfotit:-)
Samozřejmě nesmí chybět ani vrcholová "sedlovka" :-)
Zpátky na chatu sestupujeme po stejné cestě.
Těsně nad chatou se trhá oblačnost, takže je krásná příležitost udělat pár fotek. Poštěstilo se nám také vyfotit jeden vzácný úkaz - Skřítka. Je to velmi plachý tvor schovávající se za kameny. Ale jak říkám, měli jsme štěstí:-)
Na chatě večeříme a povídáme. Kolem 22té jdeme spát.
Na chatě jsme zůstali skoro sami...

Den čtvrtý (pondělí 7.8. 2006)
Greizer Hütte (2227 mnm) - Tristenbachalm (1177 mnm) - Praha

Ráno už v posteli slyšíme, jak hrozně leje:-( Vstáváme a balíme. Na snídani rozmejšlíme, jak vše udělat. Čeká nás totiž cca 3 hodinový sestup:-(
Rozhodli jsme se, že prostě kolem 11té vyrazíme.
Na chatě se balíme do goráčů a ostatních membrán, pláštěnkujeme, utěsňujeme bágly a kapucujeme se...
Když však vycházíme z chaty, přestalo pršet:-) Takže sestup se rázem zpříjemnil. Cestou fotíme krásně rozvodněné vodopády a říčky.
Cestou se opět stavujeme na Steinbockhausu (1382 mnm) na kafíčko a ve 14:00 sme u aut.
Po sbalení odjíždíme dom. Cesta je v poho, i když některým z toho už trochu hráblo:-)
Stavujeme se ještě v Boru na večeři a o půlnoci nás Hanz vysazuje v Radotíně...

Takže co říci závěrem?
Myslím, že to byla vydařená akce a to i přes špatnou předpověď a ne úplně dobré počásko. Takže dobře, že sme jeli!